Mina val

Sova vidare, äta frukost, gå på toa eller duscha?
Typiska saker man gärna vill göra eller välja mellan på morgonen.
Går icke när man har en liten Tuva.
Mina val på morgonen: Ge Tuva mat eller byta blöja.
Jag får hålla mig och om jag hinner blaska mig snabbt under armarna och försöka få upp det halvflottiga håret i en tofs.
Okej, så illa är det inte. Men nästan.. =)
Det gäller att passa på när hon sover. Men under de korta timmarna hon gör det så finns följande att välja mellan: Gå ut på promenad, fixa med sig själv, tvätta, städa eller stryka.
Oftast faller valet på promenad förstås. Både Tuva och jag behöver frisk luft.
Dessutom kan hon som idag sitta i sitt bärsele medan jag dammsuger. Fungerar finfint. Nu har hon t o m somnat i selen. Lika utmattad som jag?
Igår upptäckte vi att en kombination av promenad runt Årstaviken och lunch på Cafe Frapino verkar vara riktigt sövande för barn. Från kl 11.00 till 14.30 sov hon. Finfint sällskap fick vi av Jossan också. Tuva sov i Jossans knä i nästan en och en halv timme! Tack Jossan för trevligt sällskap och avlastning!
Idag skulle jag till tandläkaren så Magnus fick komma hem på lunchen och fixa med Tuva. Han passade på att lära henne grunderna kring Playstation 3...


Vä: Tuva förbereds för att spela Call of Duty 22 typ om 17 år..
Hö: Sen fick hon vila en stund


Vä: Sover så skönt i Magnus famn
Hö: Dagliga nackträningen som sköts av träningsledare Magnus


Vä: Magnus matar Tuva medan jag hoppar in i duschen och tvättar håret. Jippiii
Hö: Efter maten sover Tuva såhär gott på sin Tummenkudde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för födelsedags gratulationerna, då var man 33 då!
Vad söt hon är lilla Tuva. Nu ska jag gå och göra hallon o rabarber paj. Kram Viktoria

Anonym sa...

TACK själva för mysigt sällskap!
Låååånglunch har plötsligt fått en ny, bättre innebörd :-)
Kram

Anonym sa...

Hej Linda. Jag kommer gärna förbi imorgon. Jag åker från Tideliusgatn senast 13.30. Kan du smsa ditt mobnr till mig? Jag har bilen är det smidigt att parkera hos dig. Eller var isåfall ställer jag mig? Hm...dessa fördomar om stadsbor. Känns overkligt att ses det var så länge sedan. Nästan så man blir tårögd. Ska till jobbet nu men är hemma ikväll igen. Måste förbereda för morgondagens kurs.
Kram Linda