Från USA

Jag gjorde ett nytt försök med de blå bussarna i fredags. Skulle jag inte ha gjort. Samma jävla helvete en gång till.
Vid busshållsplatsen blir jag prejad av en äldre kvinna med sitt barnbarn i sittvagn och en mycket äldre dam med rollator.
Det var då självaste! Skall man gå en prejarkurs innan man skall åka buss eller?
Fick iallafall plats i den bakre delen av bussen där jag fick trixa in mig brevid en annan vagn.
Precis när man trodde man var safe kommer ytterligare en äldre dam och skall passera oss i gången. Trots att jag tryckte mig så mycket det bara gick mot vagnen så hon fick gott om plats skulle hon demonstrativt köra in armbågen i ryggen på mig.
När hon sen satt och blängde surt på mig hela vägen hängde smockan verkligen i luften men jag vågade mig inte på något i rädsla för att behöva ringa Magnus och förklara att jag nu satt i häktet och var åtalad för "misshandel av äldre dam"..
Men en verbal smocka hade kanske varit på sin plats?
Inte blev bussresan mer behaglig då vi hade en busschaufför som förmodligen var sen till sin kaffepaus eller superkissnödig. Man fick hänga fast i det som fanns att hänga fast i då han tog rondellen vid Gullmarsplan på 3 hjul..
Efter ett besök på jobbet gick jag hela vägen hem från Globen.
Ingen mer buss den dagen inte!

Tuvas kusin Sofia kom äntligen hem från USA för att hälsa på. Och förstås hade hon med sig så cooola saker till oss. Ja, Tuva fick förstås alla fina kläder och en jättemysig mjukishund. Jag blev överlycklig för en rosa påse från Victorias Secret. Bäst att hålla den långt borta från Magnus, annars blir den återvinning..

I lördags var det födelsedagskalas/grillning hemma hos familjen Pahl-Skärlind. Mycket trevligt och det bjöds på supergoda hemmagjorda hamburgare och marängsvisch till efterrätt.
Kl 21.00 var det förstås dags för spektaklet Eurovision Song Contest.
Återigen skulle man sitta och bli förskräckt över diverse konstiga utstyrslar och låtar man absolut inte förstår sig på.
Mest skrattade vi förstås åt Spanien. Hur kunde dom ställa upp med den där låten och betala för det? Det luktade lite hån?
För ett stort j*la hån är tävlingen. Vi kan ju i förväg sitta och säga vilka länder som kommer ge varandra poäng.. värdelöst!
Är förresten Charlotte Perelli inte lite väl lik Christer Lindearw? Transar kanske inte går hem i tävlingen?
Nåja, nästa år kanske vi kan skicka Micke & Mojje eller så?


Tuvas kusin Sofia och de fina sakerna direkt från USA

Inga kommentarer: