Presentexpressen

Ja, det fullkomligt dundrar in presenter här. Jättekul tycker lilla prinsessan. Tror jag iallafall..
Medan vi ooooar över de söta klänningarna, solhattarna, sandalerna, Dinglisarna och allt annat hon fått sover hon mest igenom allt spektakel.
Nu har vi två namn vi väljer mellan och jag hoppas att vi inom kort kan presentera vad vår lilla prinsessa skall heta.
Nu är hon iallafall ordentligt registrerad hos skatteverket och har fått ett personnummer!
I onsdags hade vi besök från BVC.
Jag vet inte varför men jag hade sett framför mig en barsk tant med pekpinne.
Istället kom en gullig tant med krulligt hår som läspade.
Vi fick massor av information om olika vaccinationer och varje dag skall lilltussan ligga på mage på en filt för att träna sin lilla nacke.
Magnus övar med henne varje dag och filmar varje litet framsteg. Än så länge blir det mest svänga lite på rumpan och kräkas på filten men några huvudlyft har vi ändå fått bevittna.
Och njuter av det vackra vårvädret gör vi förstås. Promenad varje dag.
Hon sover nämnligen som bäst i vagnen...
På måndag går Magnus tillbaka till jobbet. Det är inte alls kul. Det är ju så mysigt att ha honom hemma.
Och praktiskt förstås. Vem skall nu hämta vatten, fjärrkontrollen och laga mat till mig?
Kan man anställa folk för att göra sånt?

Imorse var det stora poop och kissracet.
Jag hade fullt sjå att hinna med och torka innan nästa kaskad kom. Det var poop överallt.
Och vad gjorde Magnus? Jo, han hämtade genast videokameran.
Jättekul...


Vä: Den obligatoriska tröjan från Aftonbladet
Hö: Blomsterbukett från mormor


Vä: Paket "Familjelycka Flicka" från styrelsen i bostadsrättsföreningen
Hö: Klänningar, solhatt, två dinglisar (drar man i kattens svans så spelar den) från Magnus kollegor på Wallstreet


Vä: Prinsessan övar nackmuskler, hihi ser hon inte lite tunnhårig ut?
Hö: Kusin Ida gosar med prinsessan


Vä: Jag sover så gott hos Josefine
Hö: Och lika gott i armarna på Walle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, jag tyckte det var någon som sa att hon inte trivdes i sin vagn...ni hade nog inte provat "på riktigt". Väntar med spänning på att få veta vad min systerdotter ska heta - kanske något som stod på vår namnlista?? Hon är i alla fall ur-gullig. Hoppas vi ses snart.

Anonym sa...

Hej på er!
Så roligt att läsa bloggen. Ska inte Oliver få träffa sin syssling snart?
Puss och Kram

Anonym sa...

Kusin Oliver! Såklart vi skall ses snart, det skall bli jättekul att busa lite med dig!