Elgiganten lurar dig!

Julklappsshopping.
Vilket helvete..

Det började med att det var knökfullt inne på första butiken. Sen var jag helt slut.
Upp till Elgiganten på Kungsgatan. Nu skulle det gå undan.
Det tog tvärstopp.
Jag hade sett varan på deras hemsida och kollat lagerstatus. Visst fanns den i lager på Kungsgatan.
Går fram till rätt avdelning och genast dyker en finnig ung kille på mig och frågar om jag vill ha hjälp.
Jag säger vad jag vill ha och han stirrar på mig och säger:
- Öh, den öh har vi öh inte.
- Va??? Hur menar du? Det står ju på er hemsida att den skall finnas här!
- Öh, då har vi öh nog höjt priset på den öh..
Det kokade över.
För att inte ta till knytnävarna och slå till den ynkliga killen muttrade jag något om att nähä, då går jag till nästa hörna för att titta på annat istället.
Varpå killen säger:
- Behöver du hjälp?
Om blickar kunnat döda vid detta tillfälle hade han dött på fläcken.
- Nej tack, jag vet själv vad jag skall ha. Tack o hej.
Sen gick luften ur. Jag hade ingen ork kvar.
Ringer till min kära tålmodiga man som genast ringer upp Elgiganten och frågar vad det är som händer. Varför finns inte varan som det står på hemsidan.
Han får till svar:
- Det är en internetvara och priset på den gäller endast om man beställer från internet.
- Ja, men det står inget om på er sida
- Nähä? Då måste vi har missat det då
Hallåååå???!!!!!
- Men du kan ju beställa den nu om du vill
- Ja, men kan ni garantera att den kommer fram till jul?
- Nä
Nähä. Tack och hejdå!!

Så ett tips till er som skall handla på Elgiganten, Siba eller Onoff och först tittar på deras hemsidor. Kontrollera om det står "internetpris" eller inte.
Står det inget, skriv ut sidan och ta med till butiken!

Jag blev till sist klar iallafall. Magnus fick göra slutklämmen idag och gå till elektronikbutikerna som jag numera ratar.
Han kan han min Magnus.

Inga kommentarer: