Det stora rycket

Idag är det dags.
Stora julklappsköpardagen.
Livsfarligt att lägga alla sina ägg i en korg men idag måste det blir gjort.
När jag var liten traskade jag fram och tillbaka på mattan i köket säkert en vecka innan julafton och tyckte tiden gick saktare än snigelfart (tänkte skriva saktast först men det är väl inget ord?)
I vuxen ålder är det liksom inte samma sak.
Oh herregud, är det jul nu igen. Pust och stånk.
Och allt är över på ett par ynka dagar. Varför anstränger man sig så?
Jo, därför att det är bara jul en gång om året. Då får man bjuda till utan gnäll!

Jag har förberett mig väl. Hoppas det hjälper.
Skrivit lista. Vem får vad. Tagit på bekväma skor. Har t o m varit inne på ett antal butikers hemsidor och kollat lagerstatus så jag till 100 vet att den produkten jag skall ha verkligen finns! Fiffigt va?!
Till det har jag gjort en "mental slinga". Start på Birger Jarlsgatan, upp för Kungsgatan och bort mot Hötorget där jag hämtar upp min käre make som jag veeet absolut inte uppskattar det här med att springa i butiker (såvida det inte handlar om Elgiganten, Siba, PC City, Teknikmagasinet eller någon spelbutik förstås)
Men, även han får lägga manken till. Är det jul så är det!

Till mina systrar och mamma säger jag: Den som köper får skylla sig själv!
Jag vet, jag vet.
Och ni vet ju att jag alltid köper varje år!

Inga kommentarer: