En liten bild

En liten ynka bild lyckades jag skaka fram efter att jag synkat min mobiltelefon med min krångliga Mac (som jag börjar få grepp om) via bluetooth. Hitech värre.
Tog lite fler bilder men upptäckte att det var ju lite stökigt och gudbevars, några sådan bilder kan jag ju inte lägga ut..
På övervåningen är det nu något slags organiserat kaos. Magnus och svärfar har rivit ner en vägg så vi skall få ett stort sovrum med garderobsvägg. Skjutdörrar. Fästa på snedtak. Inte lätt och absolut inte billigt på något sätt.. men varför göra det lätt för sig?
Mitt i allt upptäcker vi ett stort ventilationsrör som kommer från nedervåningen. Mitt i rummet.
Jaha. Vad skall vi göra nu då? För inte kan man väl proppa igen det bara?
Morbror Ulf får komma och konsultera.

I fredags fick vi äntligen köra hem bilen.
Jag satt spänd som en fiolsträng hela vägen till Väsby. Varför kör folk så nära? Akta bilen..
På Shell stannade vi för att tanka och så fick Magnus köra resten av vägen hem.
Rättvist skall det vara. Eller rättare sagt, jag var helt slut och ville köra den "lilla" bilen resten av vägen.

I lördags kväll kom Janne, Lotta och Lily förbi på middag.
Tuva och Lily kände inte riktigt igen varandra men det dröjde inte länge förrän de sprang runt i vardagsrummet och tjöt av skratt.

Igår lockade jag över familjen på fika med nybakad äppelpaj.
Så gör man tydligen i förorten.

Inga kommentarer: