Dyrt?

I helgen handlade vi för 198 000 kr.
Måste ju vara något slags rekord?

Okej då, vi köpte en bil. Och lite småsaker på IKEA.
Hade tänkt lägga in en fin bild på vår svarta Volvo V70, men eftersom jag är utrustad men en värdelös Mac på jobbet fungerar typ ingenting.
Får fixa det sen när jag kommer hem till normal PC.

Vi är vi iallafalla på plats i huset och allt gick otroligt smidigt. På ett par timmar hade vi tömt lägenheten och fått in allt i huset.
Nu målar vi lite, fixar lite med gardiner och eldar i kaminen.
Det var lite kallt att bo i hus.
Första morgonen när vi kom ner var det bara 18 grader. Fram med raggsockorna.
En snöskyffel fick vi köpa också. Tror ni det var lätt att hitta någon eller?
Vi fick till slut hosta upp 400 kr för en metallicblå.
Sen insåg vi att grannen plogar ju åt oss varje morgon det har snöat. Vi sitter vi köksbordet vid 06.30 och han gör hela vår uppfart ren från snö.
Vi stadsbor var tvungna att gnugga oss i ögonen och undra om det verkligen var sant.
Folk är vänliga på landet.

Efter två små debackel med pendlarbussen har jag nu koll på läget och det är helt ok. Jag läser min spännande bok och vips är jag på jobbet.
Det är skönt att lämna storstadens hets bakom sig och vi längtar inte tillbaka en sekund just nu.

Tuva kör hårt med de andra barnen på dagis.
Hon är ju bland de äldsta barnen och är dagisvan. De andra barnen sitter i varsitt hörn och gråter. Tuva struntar i dem och leker vidare.
Tack och lov kommer snart hennes kompis Sigrid så hon får något att snacka med.

3 kommentarer:

dj mia sa...

Härligt att allt gått bra med flytten. Jag har gjort 3 försök att skicka ett sms till dig idag. Men att jobba hemifrån med en Axel hemma gör det hela enormt svårt av någon anledning. hihi. Grattis till nya bilen! Ja, att bo i hus, det krävs en liten omställning inte bara när det gäller värmen. Glatt att höra att ni trivs bra. Vi vill härmen skriva upp oss på listan att komma och hälsa på över natten. Ooo vad myysigt! Säg till när det passar. Vi tar med egna tofflor & vin! Puss på er

dj mia sa...

men skrutt att det smög in sig ett litet stavfel. Härmed, menar jag såklart.

Linda Clarenbring sa...

Så fort vi har bäddsoffan på plats är ni mer än välkomna att avnjuta ett gott glas vin framför brasan! =)