I`m old

Tjejerna på jobbet pratar om grammisgalan på fredag, hur deras facebooksida egentligen ser ut, coola bloggar, dejter och de senaste trenderna.
Jag sitter som ett frågetecken och stirrar med mina rödsprängda ögon ner på min grå kofta över den blå skjortan.
Känner mig inte speciellt trendig.
Gjorde ett förnyelseförsök i helgen och färgade håret chokladbrunt. Tycker det blev svart.
Hade en vision om hur det skulle se ut efter några svepande drag med min nya platt/locktång.
Imorse såg det mest ut som någon hade placerat en skitig gammal golvmopp på mitt huvud.
Inte riktigt så jag hade tänkte mig.

Har ni hört talas om lookbook.nu?
Hade inte jag tills för några timmar sedan.
Här kan ni kolla in hur man tydligen skall se ut.
Om man är i 20-årsåldern, smal och inte har en golvmopp på huvudet alltså.
Får inte ihop det med tunna strumpbyxor, volangkjol och spetskorsett.
Det skulle se ut som om jag rymt från cirkus Cirkör..

Tror jag tills vidare stannar kvar i min bekvämlighetszon för oss 30+, gör ett nytt försök med håret och fortsätter skriva strategiplan för 2010.

Ikväll skall vi på föräldramöte på Tuvas nya dagis.
Håller alla tummar att det skall vara sååå trevligt.

Inga kommentarer: