Fortfarande ledigt

Man inser snabbt att det fortfarande är ledighetens tid när det är helt tomt på kontoret och de visar "Stjärnornas krig" som eftermiddagsmatiné på TV4..

Gick en snabb sväng på rean igår efter jobbet i Sturegallerian.
Blir dock lite nervös över att allt bara ligger i stora högar inne på Zara.
Orkar inte stå där och riva.
Gick till Massimo Dutti istället och fyndade en fin beige tröja till halva priset.
Efter det strosade jag lite och insåg att det är ju ingen idé att börja köpa en massa grejer nu. Läste ett bra tips på Elin Klings blogg - rensa först och handla sen! Passar ju bra. Nu skall vi flytta, då blir det tid för rensning!
Men eftersom jag gav mig själv en platt/locktång i julklapp så investerade jag i några schyssta värmeskyddande produkter innan jag åkte hem till en tom lägenhet.
När jag hade sorterat tvätten, dammsugit, småplockat och tittat på The Real Housewives som jag spelat in var jag fortfarande rastlös.
Det är lite tråkigt ibland att vara ensam hemma.
Magnus skickade en underbar bild på Tuva som fick bada badkar hemma hos farmor och farfar. Enda sättet han fick henne att gå upp var att LOVA att hon även skulle få bada idag.

Ikväll skall jag träffa Maria och Malin. Vi har inte sett varandra på hela julen.
Nu skall vi alla tre fira våra nya jobb med lite lyxig MOET.
Supernajs.

Imorgon börjar vi packa.
På riktigt.

Inga kommentarer: