Prada kräver Bugaboo

Alla har sin stil.
Oftst är det en helhet. Allt bara hör ihop precis som om det vore inköpt vid samma tillfälle eller
t o m utplockat av en stylist.
Idag strosade jag runt en sväng på H&M i Ringen bland barnkläderna tillsammans med alla andra mammor.
Gick där ganska anonym, jag hade ju varken Tuva eller vagn med mig.
En del säger: Sådan hund, sådan matte.
Jag säger: Sådan mamma, sådan vagn.
Vi köper ju alla våra barnvagnar efter olika önskemål, krav, budget och så vidare.
Idag såg jag en mamma med hela lyxkittet.
Solglasögon från Prada, Sevenjeans, nyslingat välklippt hår, och förstås en vit Bugaboo Cameleon (pris från 9000 kr och uppåt). I vagnen låg en bedårande söt flicka i Burberrykofta och enbart mjukisdjur från Teddykompaniet.

Jag började genast fundera på vad som egenligen passar med en svart Teutonia Prestige eller en rosa och grå MacLaren?

Hamnade inne på Skovision.
Säljaren kom fram för att småprata lite. Jag var egentligen inte på humör men lät mig svepas med i säljsnacket och vips hade jag ett par übersnygga stövletter på mig som kostade 3850 kr.
Ja, jag vill poängtera tydligt här nu för att förhindra en eventuell hjärtattack på Magnus att jag absolut inte köpte dem.
Men, det fakto att jag trots allt såg prislappen först fick hon mig ändå att prova dem.
Vad betyder det? Att hon var en riktigt klippa på att sälja in skor eller att jag var en lättlurad kund som inte kan säga nej?
Jag vet inte riktigt men allt jag kunde tänka på var att hon med Bugaboovagnen säkert hade köpte dem..

Jag tog på mig mina slitna loafers och cyklade i solskenet hemåt mot min Teutonia.

1 kommentar:

Syster sa...

Jag kan meddela att det är inte bara Magnus som kunde fått en hjärtattack. Läste för min käre make högt ur din blogg och när jag kom till priset flög han upp ur soffan och skrek "säg inte att hon köpte skorna".