Urgensías

Idag var det nytt äventyr. Besök på Torreviejas nya sjukhus. Akuten.
Min läkare från Danderyd ringde förra veckan och tydligen hade ett av mina blodprov visat på minskat antal vita blodkroppar. Min medicin justerades utan vetskap om detta så nu var jag tvungen att uppsöka spansk vård för att få göra ett nytt blodprov.
Hela kalaset tog ca 7 timmar...
För ett halvt rör blod.
Jag hamnade sist i kön efter alla som just idag hade fått en hjärtattack, brutitt en fot eller fått en allvarlig solbränna (jovisst, det var en pojke som kom in med det.. konstigt kan man ju tycka när man bor i det här landet..)
När jag fått vänta i över 2 timmar på svaret från mitt blodprov slog Magnus näven i bordet och krävde lite service.
Då visade det sig att jag blivit utskriven för 15 minuter sedan. Utan att jag visste det.
Jo man tackar.
Jag tog mina provsvar som skrevs ut i informationsdisken och så åkte vi hem.
Skrämmande att personalen på ett så stort sjukhus pratar så risig engelska!!

1 kommentar:

dj mia sa...

Men lilla vän. Hur såg svaren ut? Bra hoppas vi. Måste kännas tryggt med en man som slår näven i bordet när det behövs :-) Kram på er allihopa Mia Joha Axel