Vakna eller väckas?

Vad är det egentligen med väckarklockan?
Hur kan en så liten sak få en att vara så jäkla trött?
Imorse vaknade jag av någon okänd anledning runt 05.00 (jag vägrade titta på klockan, ville liksom inte veta)
Förmodligen för att jag var så täppt i näsan så andningen kändes som en flodhäst hade parkerat sig på mina lungor.
Upp - nässpray (okej, jag vet, det är för mesar, näsdroppar skall det vara..)
Somna om.
Icke.
Ögonlocken fladdrade och kroppen kunde inte komma till ro.
Jag vände och vred mig tills det var ca 10 min kvar tills klockan skulle ringa.
Då. Pang. Jag blir jättetrött och somnar till.
Pip pip pip.
Va? Det kan inte vara sant!? Skall jag gå upp nu när jag precis somnat?
Den magiska knappen heter Snooze och den fungerar inte alls. Jag blir bara tröttare så varför envisas jag?
Magnus tjatar alltid om att "man skall gå upp direkt".
Har aldrig sett honom göra det...

Inget smör hade vi imorse heller.
Hur kul är det att äta skogaholmslimpa utan smör med torr ost på..?

Inga kommentarer: