Anders Holmstedt lever än

Ni vet säkert hur det är på högstadie/gymnasie-tiden.
Det finns alltid en eller möjligtvis flera killar som hos tjejerna har en glorifierad position som den absolut snyggaste och mest svåråtkomliga kille i hela samhället.
I Åkersberga där jag växte upp fanns det såklart också en sådan kille.
Han hette Anders Holmstedt och bodde i Österskär.

Igår väcktes hans namn till liv igen för säkert många åkersbergatjejer.
I direktsändning (Idol) berömmer Carina Berg (som är uppväxt i åkersberga) Marie Picassos skönsång och säger:

- Helt plötsligt var jag tillbaka i mitt flickrum med spretig lugg och var kär i Anders Holmstedt.

Jag träffade Anders för ca 1 år sedan på Rockbjörnen.
Just i det ögonblicket kunde jag för mitt liv inte förstå varför alla var så betuttade i honom.
Å andra sidan. Idag är jag 31. Då var jag 17.
Tiderna förändras.
Och tur är väl det tänkte jag igår och beundrade min stiliga Magnus jag hade vid min sida.
Undrar hur många tjejer där ute som tänker tillbaka på sin tid i flickrummet med spretig lugg och en skolkatalog där Magnus Larsson på en vältummad sida förärats med ett stort hjärta?
Säkert en hel del.

I övrigt är det en massa diskussioner kring det här med munkarna.
Ja, alltså inte dom man äter utan dom i Burma.
En kollega till mig funderade idag vad munkar egentligen heter på engelska.
För inte kan man väl säga:

- I want to show that I support the donuts i Burma?

Sen visade han sina röda kalsonger och då lade vi locket på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh shit att du kommer i håg det:) Ler så mkt här nere på kontoret på Kreta. Hur kunde han va så märkvärdig?? Har inte för mig att jag va kär i honom men han va ju typ ikonen... Ha ha ha. Undrar hur han ser ut idag? Kramis Fia

Linda Clarenbring sa...

Hej vännen! Vad kul att höra ifrån dig! Visst var det hysteriskt kul. Jag skrattade så åt det hela. Vad var det egentligen som var så speciellt? Var vi på något sätt svältfödda på snyggingar i Åkersberga? Haha, många gamla minnen sitter kvar som involverar både Ciao-moppar, ägg, äpplen och långa kvällar i Österskär! Ta hand om dig, vi hörs! Kram kram

Anonym sa...

jag förstår inte varför du skriver om min pojkvän????