Diverse

I know. Sunkigt med uppdatering.
Så här kommer det!

1. Allt är bara bra med Tuva. Hon övar för fullt på att säga mamma, pappa, Tuva, katt, apa och andra lite mer gurglande ord vi inte förstår ett jota av. Hon pekar på apan i sin bok och säger "pappa". Undrar hur hon menar då..? =)
Idag ville hon åka rulltrappa själv i Heron City. Det fick hon icke.

2. Jag har slutat på Aftonbladet. Avgångsvederlag, ja tack och hej då. Bojjorna är borta. Nu måste jag hitta nytt jobb. På fredag skall jag på intervju.

3. Det här med att prova bikini inför sommarsäsongen. Inge roligt. Jag och Malin gjorde ett försök på H&M för en vecka sedan. När vi insåg att man är tvungen att vara anorektisk med plastbomber för att kunna ha deras kollektion gick vi genast till fiket och tog en kopp kaffe med en chokladboll till.

4. Vi räknar dagarna till semestern. 33 dagar i Spanien. Man kunde ju ha det värre. Innan det blir det en liten minisemester i Trosa när Magnus mamma fyller år!

5. Tills vidare spelar jag och Magnus "Nazi Zombies" för fullt på kvällarna. Vi "svampar" och hoppas på eldkastaren eller boink boink-vapnet varje runda.

6. Igår såg vi "Midnight Meat Train" och ja, den är så köttigt blodig som det låter. Vinnie Jones gör som vanligt en av sina tysta roller med endast en replik.

7. På lördag är det grillning med familjen på schemat. Antar att vi får ladda med paraply?

6 kommentarer:

Stora Syster sa...

Jaha ja "mellan två jobb" alltså och intervju redan på fredag, man läser ju om att det är så svårt med jobb o komma på intervju verkar ju helt omöjligt - för vissa...Bikini ja, har just tillbringat en vecka med "bikinitypen" ni beskriver, suck. Japp stora paraplyet blir det på lördag enligt alla tillgängliga prognoser.

Jossan sa...

Äääääääntligen! Att man skulle vara tvungen att ringa och tjata för att få en uppdatering! Men det var det värt!
Intervju redan - jag är inte förvånad!
Bikiniångesten förvånar mig mer - om inte DU kan ha bikini, ja då lär jag få gå i svart sopsäck hela sommaren. Eller som Lasse Åberg sa (som jag ofta tänker på): "Om man ler mycket och går snabbt är det ingen som ser att man är ful", eller nåt i den stilen.
TuvaLuvas prat ser jag så mycket fram emot att få höra - kanske kan Alma förstå henne? Frågan är bara hur jag ska få ur Alma vad Tuva menade.. Det är kanske inte meningen att vi SKA veta det.

Apan & Magnus låter jag bli att kommentera tror jag.
Ses i morgon!!
KRAM

Lila Syster sa...

33 dagar ... Vi åker om 7 dagar.
Paraply blir inte aktuellt på lördag för om det regnar är vi inne, smart va?
Var och köpte bikini i måndags på Triump 3 plagg betala för 2. Problemet för storbystade har försvunnit(tack anorektiker med plastbomber) men byxor, vilket helvete så man ser ut som en ladugårdsvägg med häng.

Anonym sa...

Hallå trist med jobbet! Jag sitter ju i samma sits... men det löser sig pássa på att vara hemma och njuut. Då har du verkligen tid att komma ut på landet och hälsa på Moa och Mig.. Kraaam Ulrika Norén

Linda Clarenbring sa...

Ulrika! Ring mig, jag fick aldrig ditt nummer senast och hittar inte erat! Kommer gääärna ut på landet och myser med dig och Moa!

Anonym sa...

helloo jag har ju messat dig..så då har jag ju fel nummer till dig med. jag har 0767735170 riiing kram