Katastrof. Jag tar bussen.

Den nya bilen är här.
Saaben är bytt mot BMW.
Vet inte om det var ett helt lyckat byte men vad kunde vi bestämma liksom?

Idag fick jag se den för första gången.
Jag höll på att smälla av när vi kom ner i garaget.
Allt jag visste om bilen var att den var svart och det var ju bra. Bilar ska vara svarta anser jag.

Men, inte är den helsvart inte. Den är stripad med Wallstreets logga på sidan.
Och till min stora fasa har dom klistrat två tjocka gula ränder som börjar på motorhuven och som går tvärs över taket till baken på bilen.
Katastrof!!
Gult och svart!
Jag är allergisk mot dom färgerna!!
Dom kan ju tro att det är två AIK-are som åker i bilen!
Jag måste genast införskaffa ett stort DIF-märke och klistra upp någonstans på bilen.
Någon måtta får det faktiskt vara!

Okej då. Bilen är helt ok. Den är inte stor men helt ok.
Verkar pigg på lägre växlar. Hört att den gör 160 utan problem på motorvägen.
Jag hoppas jag får provköra den i helgen och se vad det går för.

Till dess tar jag bussen.

Se själva nedan. Rena katastrofen. Ja, färgmässigt alltså. Annars är den väldigt fin.


8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA!!

Stackars Djurgårdare, det måste vara tungt! Men eventuellt kanske ett litet DIF märke får klistras upp (under bilen)...

PS. Har jag avslöjat min djupa mörka hemlighet?

Jag är AIK-are...


No..

Anonym sa...

Synd att den inte är grön-vit ;-)

Anonym sa...

Undra vilka som leder allsvenskan....

Anonym sa...

Hammarby? Vilka är det?

Anonym sa...

Jag förstår att det var svaret på vilka som leder allsvenskan - grattis, Du hade rätt!!!! :-D

Anonym sa...

AAAAIIIIIIKKKKKKKK

Anonym sa...

Gais?

Anonym sa...

Ut med Jessica i BB för tusan... ahaa.. pratade vi sport här? Damn!