Senaste dagarna

Torsdag 12/7
Hipp hipp hurra för syster/motter Lena idag.
Får bild skickad till mig från M&M där resten av familjen förlustar sig.

Fredag 13/7
Fredag den 13:e. Upptäckte vi såhär i efterhand. Kanske lika bra det?
Pjer är nere tidigt på stranden och bokar plats. Det är perfekt att ha vänner som bor nära stranden och som på tyskt vis kan vara första på plats.
Dessutom är de vänliga att låta oss förvara stolar och parasoll på deras tomt så vi har en sak mindre i vår nomadpackning på morgonen.
Vi stannar på stranden till kl 18 och känner oss lite brända när vi kommer hem.
Åker en sväng till Dos Mares för att kolla in en vagn.
Vi bestämde oss ju för att "resa lätt" och åkte utan Tuvas vagn. Då den lite större vagnen vi har börjar göra sina sista meter tänkte vi om vi skulle köpa en någorlunda billig sulky att använda här nere.
Finns en för 22 euro men då rullar inte hjulen.
Den sulkyn där faktiskt alla hjulen rullade åt samma håll kostade 75 euro.
Man kunde tydligen inte få allt.
Vi äter på McDonalds och åker sen hem.

Lördag 14/7
Till stranden igen. Med Pjers hjälp på front row.
Stannar till kl 16.
Hem för en kort siesta. På kvällen har vi bokat bord på La Solana hela gänget.
Pedro fixar ett bord åt oss ute.
När vi kommer dit upptäcker vi att det är lite kyligt att sitta i den något svala brisen från havet.
Tuva och Emma börjar frysa innan maten finns på bordet.
Tur att man är utrustad. Ur min stora bag plockar jag upp en sjal till Emma och den sjal jag till kvällen har som skärp får Tuva svepa in sig i.
Tänk, det här med stora handväskor. Kan vara bra att ha.
Pjer och Magnus tar efter middagen med tjejerna ner till Vaiven för att köpa glass.
Jag och Camilla sitter kvar, putsar av vinflaskan och fixar notan. Det tog ungefär en timme.
Vi spelar ett parti fotbollsspel med tjejerna innan det är dags att säga natti natti.

Söndag 15/7
Vi flyr spanjorerna på stranden och bygger svenskläger vid poolen. Jörgen och Lollos dotter Ella leker hela dagen med Emma och Tuva.
Bättre barnvakt kunde vi inte hitta. Synd att de åker hem på tisdag.


Måndag 16/7
Det blåser rejält på stranden. Gul flagg.
Vi borrar ner parasollpinnarna till Kina och hukar i blåsten.
Tuva och Magnus hoppar i de rejäla vågorna.
Soccoristatjejerna går på span hela dagen och blåser in alla som är för långt ut.
Vid 15.00 ger vi upp.
Jag och Camilla åker en sväng till Habaneras där vi gör vårt bästa för att shoppa.
Jag fick med mig två blusar och en kuvertväska från Blanco och tre t-shirts från Zara till Tuva.
Camilla handlar till alla utom sig själv.
Jag försöker övertala henne att åtminstone köpa ett par superläckra svarta kilklackskor på Pull & Bear men icke.
Precis som jag rycker hon i kläder som liknar de man har hemma. Skönt att veta att man inte är ensam om att ha minst 3 vita blusar som nästan ser exakt likadana ut hemma i garderoben.
Hemma igen äter vi hamburgare allihop på JP innan vi drar en sväng ner på n-stigen. Emma vill köpa en liten hund. Tuva som redan har en liten hund köper ett koppel.
Säger hejdå till Jörgen och Lollo med familj som sitter på La Solana.

Inga kommentarer: