Det blev en dag på stranden - och Mil Palmeras fick en invigning

Gick upp 07.00 och sprang 4 kilometer. Jag höll på att avlida. Grymt jobbigt att springa i denna tunga, fuktiga luft.
Om jag tränar riktigt bra här nere borde jag ta Midnattsloppet hur lätt som helst när jag kommer hem?

Väl hemma igen hann jag bara hälla upp en kopp kaffe innan Tuva stod klar vid grinden och ville gå till stranden.
Bara för mig och Magnus att sätta fart. Tålamod är inte Tuvas starka sida.
Nästan helt tomt på stranden när vi kommer ner och vi får plats på raden längst fram.
Men ni tror väl inte vi var ensamma speciellt länge?

Klockan elva var det dags för ceremoniell invigning av "nya" Mil Palmeras.
Stort polispådrag.
Tjusigt som tusan med kommungubbar i kostym som skulle klippa bandet.
Men först en präst som välsignade och skvätte vatten.
Sen gå på led bort till nya torget där det skulle pratas ytterligare.
Tuva tyckte det var tråkigt och ville gå tillbaka för att äta på stranden.
Provade nya strandbaren.
Bra ställe att sitta på men maten får inte högsta betyg.
Och varför tar de så konstiga kort på maten och har som meny? Man blir avskräckt direkt.
Jag och Magnus delar på en hamburgare och en ensalada mixta.
Tuva vill bara ha pannkakor så det får det bli imorgon i matsäck. Idag nöjde hon sig med en hamburgare.

Hem igen vid 14.30. Magnus har bränt sig på axlarna. Aj.

In i bilen och iväg till Jysk för att kika lite. Hittar lite diverse av intresse men bestämmer oss för att kolla vidare.
Handlar lite på Consum. Till Tuvas stora glädje finns det jordgubbar.
En sväng på stora China Bazaaren där Tuva får köpa en liten leksak.
Jag hittar, hör och häpna, jättefina sandaler för 12 euro. Men jag slår inte till. Nu ångrar jag mig.

Korvstroganoffrester till middag och film på kvällen.
Tuva räknar dagarna tills att Emma kommer.
Vi också.

Inga kommentarer: