Att åka till Mil Palmeras med SAS Economy Class

Hur stor är chansen att en kollega från jobbet skall åka exakt samma plan och sitta på samma rad?
Kan man undra.
Men, med på vår flight, rad 3 var Linda Öhrn Lernström, VeckoRevyns chefredaktör och tillika kollega med sin söta hund Floyd i en liten väska.
Tuva var överlycklig, klappade och klappade.

Fördelen med att åka SAS Economy Class:

1. Lättare incheckning, man får förbokade platser ombord. De främsta raderna.
2. Man får gå via Fast Track när man kommer fram till Securitykontrollen
3. Man kan i lugn och ro vänta till att gå ombord sist eftersom man sitter längst fram
4. Man får gratis mat och dryck ombord. Flygvärdinnan tittade med ett glittrande leende på mig när jag bad om vatten och sa: Det får inte lov att vara lite champagne då?
Jag: Nja.. jo.. ja tack, det kan jag ju ta. Om du trugar
5. Man har väldigt nära till toaletten
6. Man får gå av först

Hade vi kunnat lägga till att vårt bagage skulle komma först hade det varit komplett.
Bagagepersonalen i Alicante slog sitt eget rekort i år.
I långsamhet.
Vad har hänt?
Linda fick sin väska ganska snabbt och tog Floyd med sig till utgången där hennes föräldrar väntade med bilen som skulle ta dem till Elche där de bor.

Ut till Centauro för att hämta bilen.
Fullt av nybörjare som vanligt.
Jag hade förbokat och för mig gick det hur snabbt som helst när jag äntligen kom fram.
Sen blev Tuva bajsnödig.
Allt precis som vanligt alltså.

Hämtar ut en ny Volkswagen Polo, silvermetallic. Vi fick bända in väskorna med våld. Inte en så särskilt står bil det där..
Tullen 3,35 euro i år.

Underbart var det att komma fram. Hutch satt ute på första parkett. Norrmannen grillade.
Ner till stritan för middag. La Solana blev det såklart. Hej hej Gloman.
Vad fint det har blivit på stritan, stenlagt överallt, ramper, belysning och nya spännande restauranger.
Tuva håller sig vaken trots att klockan passerar 22.30. Ett par varv på karusellen sen somnar hon utan att hinna säga så mycket som nattinatti när vi kommer hem.

Vi plockar, stuvar undan, plockar lite till och flyttar om.
Hit och dit, ner och upp i lådorna.
Riktigt fint har det blivit med nya bordet, nya fönster och dörr.
Lika roligt varje gång att se vad som hänt sen sist.


Inga kommentarer: