Missade vi något?

Igår var det tydligen någon slags helgdag här?
Jag åkte en sväng till Dos Mares för att göra ett ärende och sen handla på Eroski (typ ICA Maxi)
Tog en titt in i den jättelika affären och konstaterade att, nej, jag slår mig inte in här.
Kön till kassorna slingrade så långa så man såg inte slutet.
Kastar mig in i bilen för att istället ta Carrefour Express.
På parkeringen är det total kaos. Alla parkerar överallt. Samtidigt. Brevid varandra, bakom varandra och nästan ovanpå varandra.
Med fara för andras liv tar jag span på en kvinna som är på väg till sin bil. Gör en rivstart så halva bakdäcken smetades fast på asfalten, blinkade som en besatt med både blinkers och helljus.
Jag skulle ha hennes plats.
Lite spanjorska över mig kände jag då..
Jag fick iofs bryta mig ut med konservöppnare men det var det värt. Jag hade ju en plats.
När jag kommer in i affären visar sig ett nytt kaos. Folk överallt.
Hyllan där brödet ligger var totalt tom, inte en brödsmula så långt ögat når, vid grönsaksdiskarna stod folk och närmast slogs om tomaterna.
Jag hukade, kutade igenom affären och ryckte åt mig av det som fanns och vad jag kunde komma åt. Ägg, öl och pasta. Intressant lunch.
Var det en analkande storm på gång eller skulle varenda spanjor gå i ide?

När jag kom hem gick vi en sväng ner på stranden.
Där var det knökfullt.
Klämde oss ner i ett hål, stod ut 1 timme. Sen gick vi hem.
Söndagar är ingen rolig stranddag.

Idag var det poolen som gällde.
Med Camilla och Emma. Pjer var utlurad på golfrunda i 36 graders värme.
Vi undrade om han var riktigt frisk.
Vi kom till poolen vid 11.00. Gick hem 18.30. Nu känner vi oss lite stekta.

Imorgon kommer Jonas, Emma nr 2 och lilla Lukas.
På onsdag tar vi med oss hela gänget för att åka tillbaka till La Casa de Reloj.
Mycket bra restaurang som vi verkligen rekommenderar!

Jo, förresten.
Vi åkte ju ifrån bryggkaffet. Hemska tanke.
Och kaffet från IKEA börjar också sina.
Herregud, vi måste ju prova ett spanskt bryggkaffe.
Det kaffet. Det är starkt.
Men duger i kris.
Imorgon kommer två nya paket direkt ifrån Sverige.
Tack o lov.

1 kommentar:

monica sa...

Fy bövelen detta har vi smakat tidigare men inte mer, aldrig, man får ju äta Omeprazol resten av vistelsen. Huga. Kram till er.