Pyromanen är lös!



Igår hade vi besök av herr (eller fru?) Pyroman i vår trappuppgång.
Grannens tvillingvagn är numera ett minne blott.
Ett svart skelett och aska var det som återstod.

Jag och Magnus kom hem vid 17.30 igår och fann att hela vårt trapphus var grått av aska och pulver från brandkårens släckare.
Medan man lugnt satt på jobbet har en pyroman varit i farten runt 15.00 och satt eld på grannens vagn.

Det var aska ända uppe hos oss på plan 3 och inne i hallen och i köket var det helt grått.
Fötterna blev svarta och idag känns det som man andas sandpapper.
Storstädning ikväll?
Ögondroppar någon?

7 kommentarer:

Anonym sa...

LÄSKIGT!!! Jag läste om det i tidningen och tänkte förstås på er eftersom det var på er gata.

Jag tror minsann att Monica får plocka fram en blöt trasa istället för den färgglada dammvippan!! :-)

Anonym sa...

Ha ha - inte MAMMA Monica alltså!

Anonym sa...

Helt sinnesjukt, vilket jävla pucko som tänder på.. elden kunde ha spridit sig!! Jag vill ut på jakt och få tag i den dåren.. morrr!

Anonym sa...

Ja, verkligen puckat. Undra om det var därför MIN brandvarnare levde om igår förresten... eller om det faktiskt hade med den brända Halloumi-osten att göra.. Lite retfullt var det dock att någon här i huset hade visning på sin lägenhet... Undra om de fick betala för att bli av med den...

Anonym sa...

Här e en länk till DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=592403

Eller inte en länk, men det e bara att copy paste i adressfältet..

Anonym sa...

Mamma Astrid har inte längre någon vagn till sina tvillingar, det betyder att dom inte kan lämna lägenheten.
Som dom bullrar idag lär jag och Magnus bli döva inom kort..

Anonym sa...

Va sjukt! Jag känner en i den andra trappuppgången också, den på Folkungagatan. Vilken jävla idiot. Det måste ju bara nån brud som fått missfall och är bitter tror jag.