Den tredje sågen


För er skräckfilmsälskare där ute behöver väl inte Jigsaw och hans makabra spel någon närmare presentation.
Självklart har jag och Magnus sett både Saw I och II.
Nu är äntligen Saw III här.
I aftonbladet kunde man läsa om hur folk svimmade i biosalongen.
Va? Kunde det verkligen vara så hemskt?
Igårkväll förberedde jag och Magnus oss för att svimma i. Filmen skulle ses (efter mycket tjat från mig..)

Ni som vill se filmen utan att veta något sluta läs nu.
Ni som vill slippa hemska bilder på hornhinnan sluta också att läsa.

För er som fortsätter läsa kan jag efter att ha sett filmen bara gissa varför en del "klena" personer svimmade.
Skall man ändå se Saw III bör man (förutom se I och II) förbereda sig på att se:

1. En upphängd kvinna frysa ihjäl i ett kylrum genom att få iskallt vatten sprutat på sig som sedan fryser till is.
2. En person som tvingas stoppa ner handen i frätande syra för att få tag på en nyckel innan bröstkorgen slits i två delar..
3. En person som drunknar i nermalda griskadaver
4. En läkare som på en levande person borrar 4 st hål i en skalle för att sedan såga upp ett dräneringshål
5. Ett huvud som sprängs bort

Okej då. Är man känslig så...
Nu väntar vi med spänning på Saw IIII

Ps. Jag vill tillägga att varken jag eller Magnus svimmade.


Vä: Jigsaws lärling Amanda förser dr Denlon med ett halsband..
Hö: Jigsaw himself

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tsss... oläskig film, lite vidrig men fattar inte hur man kan svimma!
Däremot kan jag inte se Lindas hemska program, veterinärerna eller Discovery channel när det är läkare osv... då går jag ut!! =)

Anonym sa...

Ingen film för mig med andra ord. Typ alla andra kategorier funkar bäst för mig :-)

Åt ni framför tv-n? ;-)