Nytt och avslutat

Jag har fått ett jobb.
Iallafall ringde det en person och sa det igår.
Hoppas hon inte hade ringt fel..

Imorse när jag lämnade Tuva på dagis kom lilla Iris springde med ett litet rosa kort som hon hade gjort själv hemma och lämnade högtidligt över det till oss.
I kortet hade Iris ritat och hennes mamma hjälpt henne att skriva: Förlåt Tuva från Iris
Dagispersonalen hjälpte till med förklaringen.
Iris hade puttat Tuva så hon blivit ledsen och vill förstås göra allt bra igen.
Så gulligt!

Idag har jag sagt upp Tuvas plats på Solgården.
När jag skickat in uppsägningen började jag gråta.
Vi älskar ju Solgården och avdelningen Vega.
Lycko de föräldrar som får en plats där!

2 kommentarer:

jossan sa...

Tjohoo!! Grattis! Var? När börjar Du?? Kom hit och berätta!!! :-) Kram

Anonym sa...

hej Linda°
kul med hus och allt.... undrar bara hur det är med DIG!? han från göteborg har inte hört av sig något mer så jag hoppas han har fått den behandling som behövs.... S