Buss med skyddsnät

Idag var det dags igen. Vi skulle åka buss. Hela vägen till Älta.
Den här gången säkrade jag dock upp med skyddsnät. Malin var med.
Malin skall ha barn om 4 dagar (om nu lillklutten i hennes mage håller schemat).
Jag beundrar henne att hon tar sig hela vägen till Slussen och har en plan för hur vi skall fixa det här med bussresan och barnvagn.
Bussarna mot Älta är nämnligen sådana där höga bussar. Man måste alltså ha någon som hjälper dig att lyfta vagnen.
Ombord på bussen fanns starka karlar, ungdomar och snorkiga damer.
Hur många tror ni erbjöd sig att hjälpa till? INGEN!!!
Malin, hon lyfte minsann och hjälpte mig och Tuva att både komma av och på.
Jag kände mig så säker med Malin att jag t o m tog med Tuva på hennes första tunnelbaneåkning på väg hem.
Det tyckte hon nog var kul. Hon tvärsomnade.
Tusen tack Malin - du är en riktigt klippa! Snart har du barnvagn också och jag lovar att hjälpa dig ombord på Ältabussarna!!

Hemma hos Lotta i Älta hade vi det mycket trevligt. Lilla Tuva markerade in sig direkt genom att rapa, bajsa och prutta. Hon trivdes i Älta hon.
Tyvärr kunde Magnus inte komma och byta bajsblöjan trots att han nog ville så jag fick ta det den här gången.
Han får väl ta nästa om sisådär 3 dagar.

Sverige spelar match mot Grekland.
Jag och Magnus sitter som klistrade.
Tuva brottas med en kanin.

1 kommentar:

Anonym sa...

YES!! Vi vann!!!