Kriget är slut och kaos i hallen

Panik.
I lördagskväll hände det.
Spelet tog slut. The end. Vi hade gått igenom alla banor. Vad sjutton skall vi göra nu?
Det kliar i höger pekfinger (skjutfingret) och jag inbillar mig att jag hör monster runt varje hörn.
Det känns tomt. Alldeles tomt.
Blir till att köpa nytt spel. Eller kanske provar vi att gå upp en svårighetsgrad för att se om det kan funka.
Jag var dock lite tveksam.
Jag visste inte att det fanns tre levels i spelet, easy, medium och hard. Vi har då förstås kört på "easy". Jag som tyckte jag var så duktig.. tänk om vi byter till "medium" och så blir det bara pannkaka? Mos. Total walkover.
Nja, ett nytt spel får det nog bli. Vi har "hört" om ett spel som heter Alien vs Preditor som tydligen skall vara riktigt ruskigt. Problemet är bara att vi inte hittar det någonstans...

Igår var det operation röjning hemma.
Magnus förstår sig inte riktigt på när jag har den sortens röjning hemma.
Enkelt är det såhär:
Skall man få ordning i garderoberna måste man
1. Riva ut allt
2. Rensa
3. Plocka in det igen

Exakt så gjorde jag. Magnus tyckte inte jag var riktigt klok.
Precis hela hallen var ett enda stort kaos tyckte han. Jag hade koll.
Det som skulle slängas låg lite till vänster, lite i mitten och resten till höger.
Det som skulle sparas och åter läggas in i garderoben låg lite till vänster, lite i mitten och resten till höger.
Stenkoll hade jag.
Under all denna kaos låg en stor hög med gamla plastfickor jag hade rensat ut.
Jag kan av erfarenhet säga att när man kliver på en stor hög med plastfickor så blir det liiiite aningens halt.
Tack och lov låg en stor hög med dunjackor precis bakom som hindrade mitt fall.
Magnus kom gående från vardagsrummet. Tog en titt på kaoset och jag som låg som en märla mitt i och säger:
- Går det bra tycker du?
Själv skrattade jag så jag höll på att smälla av.
Nåja, sen började jag rensa lite i sovrummet och vidare i vardagsrummet.
Magnus förstod nu absolut inte mitt system och muttrade något om att man gör väl ett rum i taget?
Det han inte förstår var ju att lite saker från sovrummet och vardagsrummet också skulle in i garderoberna i hallen och då måste jag ju trixa på tre ställen samtidigt!
Riktigt bra blev det iallafall och jag var så nöjd efteråt. Tror t o m Magnus kan säga att det blev bra.
Det som inte var lika bra var att jag i all hast kastade ut alla mina skor och handväskor på golvet, helt exponerade för Magnus som genast införde TOTALFÖRBUD mot att köpa skor och väskor.
Okej då...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj! Nu var det ett sådant inlägg som jag känner att jag MÅSTE kommentera!=)

Spelet:

Jag håller med dig, känns jävligt märkligt att det är slut. Vi hade ju sånt grymt flow! Men det kanske är som sagt pga att vi körde på Easy.. Har dock läst på, finns tydligen extra kartor att hämta hem från PS network.. =) Annars ska jag nog hitta nåt riktigt läbbigt och kul spel..

Städningen:

Ja vaaaad ska man säga?? Helt galet, en överfull garderob, en liten hall där ALLT skulle läggas.. Är det konstigt att hon knappt kom ut därifrån, att jag hittade henne liggandes i en hög vrålskrattandes? Normalt sett tar man ett rum i taget? Men neeej inte min fru inte.. nej nej! Allt på en gång och in i hallen.. Tänk om vi hade fått spontanbesök? Dem hade ju riskerat livet om högen hade rasat.. Jag ångrar nu att jag inte hade kameran i högsta hugg för jag tror att du som läser detta inte tror på det jag skriver nu... men DET ÄR SANT!!

Nästa gång vi kör storstädning är det bäst jag har 112 inprogramerat på snabbknapp ifall det skulle bli ett ras.. ha ha.

ojoj