Beroende av krig

Det jag aldrig trodde kunde hända har hänt.
Jag har blivit beroende. Spelberoende.
PlayStation 3 och spelet Resistance Fall of Man är vår nya drog.
Varje kväll bänkar vi oss framför tv-n, laddade med adrenalin för att ta oss igenom nya banor och möta nya skräckinjagande muterade människomonster.

Igår fick vi dock i denna något mörka värld ett visst inslag av humor och hjärtliga skratt.
Det började med att Magnus fastnade bakom ett bord inne i en lagerlokal. Bordet gick inte att flytta trots idoga försök och Magnus fick till slut i spelet ta självmord ned en granat för att komma loss.
En något annorlunda taktik.
Och. Som om han inte lärt sig något av detta hoppar han i nästa bana ner bakom en buske och fastnar igen.
En till granat fick gå till spillo och Magnus offrade ett liv för att komma loss ur busken.
Jag skrattade.

På tredje eller om det var fjärde banan fick vi tillgång till en bil.
Bilen (en jeep) var utrustad med en kulspruta på flaket.
Jag får uppdraget att köra och Magnus som är snäppet bättre på att träffa när han skjuter står där bak.
Inte helt lätt att köra den där jeepen måste jag säga.
Inte blev det lättare heller av att jag gapskrattade när Magnus hela tiden skriker:
- Sväng vänster, nej höger, meja ner staketet, nej du skall inte köra rätt in i huset!
Förstå att jag gasade, bromsade och svängde för brinnande livet!
Magnus gubbe flög som en vante fram och tillbaka på flaket men vi lyckades till slut ta död på alla Chimeramonster och flytta oss till banan efter.

När klockan var efter 22.00 och vi spelat i nära tre timmar fastnade vi i en bana och gav upp för att samla kraft.
Sen drömde vi om Chimeramonster hela natten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni som läser detta att det skett en revolution.

Igår fick jag ett mess från Linda där det stod, "tro det eller ej men jag längtar tills ikväll då vi ska spela!"

Hahaha!! Jag trodde jag skulle dö!!!

Thomas, min kusin bad linda att berätta noga för sin fru Merav hur roligt det är med en PS3 så han kan få köpe en han med..

Anonym sa...

gud vad löjliga ni är,jag är inte avundsjuk alls........


örsundsbro maffian

Anonym sa...

Då har vi efter några veckor klarat av spelet! Grymt kul, men nu känns det tomt..

Någon som vet ett kul 2 persons spel med inlsag av krig, skräck, och action? Tips tages emot tacksamt! =)