Höstliga klädbekymmer


När är det egenligen dags för att ta på sig dunjackan?
Så här i växlingen sommar/höst/vinter (en väldigt diffus årstid som efterföljer en brittsommar) är det sannerligen inte lätt att veta vad man skall ta på sig.
Ena morgonen är det 12 grader när man vaknar, igår var det 5 grader.
Vad är gränsen för dunjacka? Nära 0 eller minusgrader va?
Och inte är det ett dugg lättare att ta en titt på sina medresenärer på 4:an på morgonen.
Imorse kom först en kille på med stooor beige dunjacka.
Vid nästa station såg jag en kvinna med jeans och barfota i birkenstock?!
Senast förra veckan en person i shorts och flipflops vid Zinkenstam..

Å andra sidan är det ju modernt med shorts nu..
Med strumpbyxor till förstås men är det konstigt att man inte vet om det är sommar, höst eller vinter?!

Nja, dunjackan får nog hänga i garderobens mörker ett tag till.
Har ni förresten tänkt på vad konstigt det känns att ta på sig dunjackan för första gången på säsongen?
Det känns som "vad skall den där jackan ta vägen med mig liksom"..
Man blir klumpig och hur stor som helst!

Sen skall vi väl slå ett slag för det här skoshoppandet igen..
Ja, självklart har jag investerat i två par nya stövlar inför hösten.
Magnus han bara suckar, tittar på mig och säger:

- Men Linda, du har ju ett par precis likadana sådana där stövlar..

Män och stövlar.
Dom ser helt enkelt inte skillnaden.
Man måste ha stövlar med höga klackar, låga klackar, bruna, svarta, svarta med spänne, spetsiga och runda tår.
Så enkelt är det bara.
Inga stövlar är lika.
Och alla stövlar har ju olika användningsområden också.
Till kjol, jeansen utanför och jeansen instoppade. Olika stilar - olika stövlar!

Magnus köpte också ett par nya fina (bruna) skor.
Nu måste jag köpa ett till par skoblock till honom för han är så noga med det..!? =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker så här: Skor med tillhörande skoblock = 2 PAR skor. Vilket betyder att för varje par skor med skoblock Magnus köper/får är Du tillåten att köpa ett par nya stövlar/skor. Nu vet jag att Magnus tänker: "HA! Linda har redan tuuuuusen skor mer än vad jag har så det där funkar inte!!" Jag säger bara: Den regeln börjar NU, ni startar alltså om på nytt från och med NU, oavsett hur fördelningen ser ut sedan innan.
Var logiken ligger i detta, det kan jag inte svara på men jag måste säga att idén är jäkligt bra. Om jag får säga det själv!

Vi ses i morgon!

Anonym sa...

Jossan- När skohyllorna rasar ihop, då måste man inse att man har för många par skor! Varför måste man ha 5 par skor som ser nästan identiska ut? Bara en skofetischist kan se skillnad.. jösses!

Anonym sa...

Men Linda;
vad besviken jag blir.
För ett år sedan hävdade du att 'GOOSE-jackan inte alls var en modepryl, och att den skulle hjälpa dig genom livets alla kalla dagar...
Nu har du köpt en liknande jacka av modernare snitt!?!
Hörde jag uttrycket slav under modet??????