Irritationsmoment

Finns det någonstans man kan bli så otroligt irriterad på sina medmänniskor som i trafiken?
Nä, jag tror inte det.
Man kan ju bli komplett galen.
Jag tänker ofta på Michael Douglas i filmen "Falling Down". Ibland vill man ju göra precis så t ex på E4:an.
Folk kör för sakta, de kör upp och lägger sig kofångare mot kofångare och tror att man skall kunna köra fortare fast man har kö framför, de byter filer hit och dit, orsakar panikbromsningar som i sin tur genererar köer.
Och påfarter skall vi inte ens börja tala om...
Jag då? Jo, men jag kör ju exemplariskt förstås =)

Härom helgen inträffade en mycket rolig incident jag skrattade gott åt i flera timmar.
Jag var på väg hem från stallet och valde att köra över Kungsholmen. Strax innan man kommer fram till Västerbroplan stannade jag i högerfilen vid ett rödljus.
I bilen till vänster sitter en ung kille i en BMW 325. Han tyckte förmodligen att han var hur cool som helst bakom sina brillor och ville visa att hans BMW minsann skulle gå fortare än min och gasade till ett par gånger. Sådär otroligt töntigt..
När rödljuset slår om till grönt trampar han gasen i botten men tappar kopplingen, hans bil får ett högljutt motorstopp och jag glider lite snyggt iväg (okej, jag gasade lite extra då) och skrattade ett härligt hånskratt (vilket han förmodligen inte hörde men det kändes bra)
Hela vägen till södermalm valde han att ligga en bit bakom för att inte utsätta sig för samma fadäs en gång till.
Jag skrattade hela vägen hem.

Som ni vet så älskar jag bilar. Och är väldigt kinkig med både märken och färger (svarta bilar skall det vara eller ingen bil alls.. typ..)
Vår kära svarta BMW (även kallad AIK-bilen) har nu fått ett bäst före-datum.
Den 11 april blir den utbytt mot en Volvo V50 flexifuel.
Jag gillar Volvo men BMW är alltid BMW.
För att göra det hela lite värre blir den nya Volvon inte svart. Den blir förmodligen vit (ursäkta ni med vita bilar men vitt är bland den osexigaste färgen som finns på en bil)
Och inte blev det bättre när Magnus berättar att den kanske kommer att prydas med något grönt istället för de gula ränderna och Wallstreet-loggan vi har idag.
Va??? Har jag kört omkring i en AIK-bil för att sedan bli piskad att köra i en Hammarbybil?!
Nä, nu går skam på torra land!!
Jag kommer sakna vår lilla BMW och tänker passa på att åka runt i den så mycket det bara går fram till 11 april!

Och det sista..
Min näsa har utvecklats till något liknandes en blodhund.
Jag känner lukter på flera mils avstånd.
Förstå då hur jobbigt det är när en manlig kollega kommer till jobbet och har en after shave som luktar värre än värst!!
Fram med klädnypan...

Inga kommentarer: