För ung eller för gammal?

Hjäälp!
Jag var nyss på H&M i Globen.
Förbi mig travar 3 st unga tjejer. Dom kan inte ha varit mer än 9-10 år.
De hade alla tungt med smink runt ögonen, tajta toppar och varsin Gucci-väska hängade på axeln!
Vad gjorde jag själv när jag var 9 år?
Jag gick i 3:e klass, hade egenhändigt sydda byxor med virkat skärp och lekte burken med mina kompisar efter skolan.
Kunde inte riktigt se framför mig dessa 3 uppsminkade saker gömma sig i buskarna medan polarn räknar till 50 och för att sedan springa allt man har fram till en papperskorg och skrika: Dunken!

Jag tog alla mina påsar (inkl de under/över ögonen, och under armarna) och smög iväg.
Jag är 31. Kände mig som 81.

5 kommentarer:

Anonym sa...

..och inte att förglömma..alla kort vi tog...träffade din mor hon påstår att det ena är värre än det andra...korten alltså. vi var ju super chicca. eller.....
Kram
guess who.

Linda Clarenbring sa...

Hahahaha! Oj oj oj, ja dom korten borde kanske låsas in någonstans?
Men som du säger, vi var ju så chic!!
För att inte tala om all rekvisita vi använde oss av för att få bilderna snygga.
Visst är man väl beredd att frysa ihjäl på kuppen ;)

Anonym sa...

Men jösses, vad var det för kort? Nuuuude? ;-)

Anonym sa...

Mr Dirty, you have a dirty mind!

Anonym sa...

Ja eller hur Linda. Tänk vad folk skulle kunna använda dessa kort för att utpressa oss. Snyggt var det oxå med zinkpastan på läpparna. Föresten berättade din mor att jag satsar på snutbranchen?
Inte fel att gå ur polisbilen och rätta till braxorna och fråga..."hur var det här då"
kram på dig...undrar hur du ser ut nuförtiden..kanske ses någonting.
Kram Linda