Åsså var man över då

Över 30-årsstrecket..
I tisdags fyllde jag 31.
Om jag känner mig äldre? Inte ett dugg.

Alla mina kollegor undrade vad födelsedagskvällen skulle innehålla och blev alldeles till sig av nyfikenhet när jag berättade att Magnus messat och sagt att han skulle hämta mig utanför jobbet kl 16.15.
Gissa då, skrek alla tjejer.

Jag gissade såhär:

Magnus har bytt bil med sin kollega och kommer att hämta mig utanför Aftonbladet i en Volvo kombi.
Sen kommer vi att åka till en cykelaffär där jag får välja vilken cykel jag vill ha.

Det som hände var det här:

Kl 16.15 stod Magnus utanför Aftonbladet i en Volvo Kombi med nedfällt baksäte.
Vi åkte till Sportex i Kungens Kurva där jag fick välja vilken cykel jag ville ha.

Behöver jag nämna att jag och Magnus snart varit gifta i 1 år...?

Jag blev iallafall överlycklig!
Nästan som en 12-åring som skall få sin första riktiga cykel.
Jag valde en klassisk damcykel, svart givetvis som går att ha cykelkorg på!
Man satt som en dröm på den mjuka fjädrade sadeln.
Vad folk överhuvudtaget gör på en mountainbike går ut över mitt förstånd nu.
Sitta som en märla på en tegelsten? Nej tack.
Min mountainbike jag redan har?
Jo, den har Magnus fått =)

17 april går mitt busskort ut. Då blir det cykel till jobbet.
Undrar vad min pollenallergi anser om det..?

Glad Påsk på er alla!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Saida!!

Inte lätt att överaska och hitta på en passande födelsedagspresent till sin fru när hon är SYNSK!!

Jag kommer låna din hoj... jävlar så bekväm den var!!! =)

Anonym sa...

1.Jag hade en enda sak på min önskelista.
2.Vi hade tidigare varit och tittat på en cykel och konstaterat att vi inte fick in den i vår bil utan behövde en kombi.

Det var en svår nöt att knäcka.. =)

Jag ääääälskar min nya cykel och givetvis får du låna den.
Om du är försiktig! =)

Anonym sa...

1. du nämnde cykel när du var i Canada, då var du onykter vilket inte gäller då!
2. du hade andra önskemål oxå... nåt armbandstjafs.. sånt kan inte jag köpa! DET BLIR FEL!!

SLUTA LÄS MINA TANKAR!!!

PS. Vad tänker jag på nu.. ;-)

Anonym sa...

1. Jag var spik nykter i Kanada. Hela tiden.

2. Okej då, armband var svårt men jag hittade det ju till halva priset i Kanada så det blev ju bra ändå.

3. Jag vet vad du alltid tänker på ;)

Anonym sa...

3. vaddå???? =)

Anonym sa...

STOPP - herregud, mina syskonbarn kanske råkar gå in bland mina Favoriter på datorn och läsa denna bloggen!!

Anonym sa...

Jossan, vaddå ska dem oxå få en cykel i födelsedagspresent?