Vem då?

Idag kom det post till Aftonbladet.
Adresserat till:

Linda Clarenburg

Vem sjutton är det?
Vaktmästarna som dessutom inte hade en susning om att jag bytt efternamn förstod absolut ingenting.
Min kollegor verkar inte heller ha fått direkt kläm på mitt nya namn.
Nu heter det mest:

- Linda! Det går ju inte att maila till dig, vad hette du nu igen?
- Linda! Vad var det nu igen då, Klantenbrink?
- Linda! Kunde ni inte ha hetat Karlsson istället?

Hur mycket skall man behöva stå ut med pga ett namnbyte?
Började genast fundera på hur det skall gå om man måste bokstavera sitt namn på engelska? Kan ju bli precis vad som helst!
En gång för längesedan när jag skulle åka till Hawaii stod det en mycket söt tjej i incheckningen på Schiphol (Amsterdam för de som inte vet) och när hon såg mitt boardingkort utbrast hon:

- Oh, Karlsson, I just loooove that namn!

Undrar om Klantenbrink skulle gå hem på samma sätt..?

Inga kommentarer: