500 eller.. 7?

Igår skulle vi hålla föredrag för Kungsholmens Stadsdelsnämd.
Vi skulle berätta om hur man på ett bra sätt behåller sin hälsa.
Jag, Carina och Jeanette förberedde oss noga.
Deras kontaktperson hade lånat den stora aulan i Stadshagens skola.
Oj, skulle det blir så många?
Ja, o ja, det kunde det mycket väl bli.
Inom Kungsholmens Stadsdelsnämd arbetar ca 2000 personer.
Magnus frågade:
- Är du inte nervös? Det kan ju bli hur många personer som helst.
Nä, jag är inte nervös. Det är bara att pladdra på.

Natten innan drömde jag att vi hade problem med projectorn när vi kom dit.
Igår när vi kom till aulan fick vi inte igång projectorn?!

Kl 18.30 skulle vi sätta igång. Tekniken var med oss, vi var laddade. Nu väntade vi bara på folkmassan.
Det kom 7 personer. Fler än så var tydligen inte intresserade av hälsosamma liv?

Jag pratade på och förklarade det ena och det andra för de 7 damer som tålmodigt satt på första raden och väntade mig en rad avancerade frågor.
Den första frågan från dem löd:

- Varför ligger inte morötter under kategorin rotfrukter? Ni har lagt den under kategorin grönsaker.
Ridå.
Vi packade ihop och gick hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj.... trist... :-(
I Ösmo fanns ingen dator.. men kanon hade de... Å andra sidan kom bara 4 så det var ju ingen katastrof.. Hi hi...
Vi ses om drygt en timme - JIPPIE!!!!!
KRAM

Anonym sa...

I ösmo fanns också en gubbe som blev totalt kär i dig och ville bjuda på Ahlgrens bilar.. vi fick inte så mycket som en kopp kaffe ens..

Anonym sa...

Ha ha - det är ju sant förstås :-) Tänk, han offrade ett julbord för min skull... Det var det mest romantiska någon gjort för mig på länge tror jag... vilket ju i sig är ganska tragiskt...

Camilla sa...

Hahahahahahaha det där var det roligaste jag läst i hela mitt liv!!!! Alltså, ok, inte roligt för Viktklubb.se såklart, men ändå.... hahahahaha:) Morötter!?? KRAAAAM