Ett kyrkbesök och ett öga mindre..


Veckans fråga: Hur många var i kyrkan i lördagskväll? (Alla helgons dag)
Svar: Jag, mamma och Magnus

Utanför kyrkdörrarna var det regn och rusk. Inne i Österåkers kyrka var det fin musik och tända ljus. Händer inte så jätteofta att man går i kyrkan direkt...
Mammas mage kurrade så det hördes ända fram till prediksstolen, jag råkade svära vilket Magnus genast tillrättavisade mig innan han satte upp sina blöta fötter på bänken framför!
Nämnde jag att vi inte går så ofta i kyrkan?
Men det var fint. Kören Non Silentium sjöng.

På väg hem i regnet skulle Magnus, inte riktigt lika smidig som Mary Poppins med sitt paraply liksom hoppa över en vattenpöl.
Han lyckas i hoppet spreta ut sitt långfinger och.. aaaaaajjjjj! Han petar helt sonika in praktiskt taget hela fingret i mitt vänstra öga!!
Jag är blind, jag är blind är min första tanke.
Men icke då. Jag ser ju. Om än lite blurrigt för alla tårar.
På med ispåse. Jag är helt säker på att jag kommer få värsta blåtiran.
Magnus oroar sig mest för att folk då skall tro att det är han som har pucklat på mig. Men det var det ju?
Jaja, efter en stund är ögat helt ok och inte syns det något. Tack och lov för det.
Kommer ni ihåg att Magnus under "petleken" i Spanien körde in pekfingret rätt i munnen på mig så det gick hål i fingret och började blöda. Jag frågade mig då: Vad skulle han där med fingret att göra?
Nu kan vi lägga till ett finger i ögat i protokollet också.
Vart skall detta sluta?
Och trampat mig på tårna har han ju gjort titt som tätt (typ varje dag) ända sedan vi träffades...
Han är så söt min Magnus..

Igår fick Medusa bygga lite och hotta upp sin bil.
Efter ett par vunna race och intjänade "bonuspoäng" fick jag byta till turbomotor, välja fälgar och dekaler så bilen nu ser riktigt grym ut!
Jag är fast i Need for Speed!!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

HAHAHA!

Hörru Medusa, nu ska jag berätta hur det eeeegentligen ligger till:

I spanien under petleken så bet du mig i fingret, antagligen för att jag var så snabb så du försökte göra mig lite "skadeskjuten".

I lördags så skallade du mitt långfinger med ögat, inte så smart kan tyckas och varför vet jag inte.. jag varken "shittade" åt prästen eller nån annan..

Trampa på fötterna, näää nu förstår jag inte alls vad du menar.. hmm tralalalaaa.. hihi!

Rally ikväll?? ;-)